De invloed van actieve likes en volgers op je social media account

Laten we het gewoon toegeven. We zeggen allemaal dat we ons niet bekommeren om het aantal volgers dat we hebben op sociale netwerken … maar dat doen we allemaal! Als je een volwassen digitale marketeer bent, weet je dat het aantal volgers geen garantie biedt voor de waarde van een social media account. Maar tegelijkertijd weet je ook dat het hebben van veel volgers verre van waardeloos is.

 

Het effect van meer volgers

Of je het nu leuk vindt of niet, mensen kijken naar je volgers aantallen, wat hun beslissing om je te volgen beïnvloedt. Hoe meer volgers je hebt, hoe groter het potentiële bereik en de invloed die je hebt (op voorwaarde dat deze volgers echt relevant zijn voor je bedrijf). Er is geen schaarste aan berichten en online gidsen over het bouwen van sociale media volgers, dus wat is er anders aan dit artikel? We geven je inzicht in essentiële tactieken die aan de volgende vereisten voldoen:

  • Ze bouwen echte volgers (dus geen bots en / of mensen die minder om jou en je bedrijf geven).
  • Ze zijn handig voor marketing- en zakelijke accounts zonder potentiële schade aan je merkreputatie te veroorzaken.

  1. Volg legitieme, relevante accounts
    Om gevolgd te worden, moet je eerst een goede volgeling zijn. Het vinden en volgen van accounts van echte mensen en bedrijven die relevant zijn voor je bedrijf is een eerste essentiële stap om je eigen volgers op te bouwen. Het is een noodzakelijke basis om een ​​aantal van de andere tactieken, die hier worden vermeld, effectief te maken.

In sommige gevallen wordt je door dit te doen gevolgd door enkele van deze gebruikers, vooral als je profiel volledig is ingevuld en je feed vol waardevolle en relevante berichten is. Maar nog belangrijker is dat het volgen van goede, actieve accounts in je bedrijf, je een basis geeft van mensen met wie je kunt communiceren, wat, zoals we hieronder zullen zien, op verschillende manieren waarde heeft voor de groei van volgers.

  1. Enkele manieren om goede accounts te vinden om te volgen
    Kijk naar wie influencers volgen. De profielen van de belangrijkste beïnvloeders in mijn verticale positie is een van mijn favoriete plaatsen om volgers te volgen. Doe dit alleen als ze een positieve follow-to-following ratio hebben; dat wil zeggen, ze worden gevolgd door velen, maar volgen slechts relatief weinig. Op die manier weet je dat ze selectief zijn over wie ze volgen en dat de mensen die ze volgen waarschijnlijk van hoge kwaliteit zijn. Het is natuurlijk ook mogelijk om Facebook likes te kopen.

 

Groepen en communities
Word lid van groepen en communities op Facebook, LinkedIn en andere netwerken die deze hebben en let op voor degenen die consequent waardevolle bijdragen leveren. Volg ze en ze zullen je waarschijnlijk naar andere goede mensen leiden om te volgen.