Hoe een SEO specialist uw zoekmachine optimalisatie realiseert

Zoekmachine optimalisatie is tegenwoordig van groot belang om bezoekers naar uw website te krijgen. Er zijn immers weinig mensen die meteen een URL van de website intypen, dit is bijna onmogelijk om te onthouden voor alle websites die iemand bezoekt. Bij zoekmachine optimalisatie gaat de specialist altijd in verschillende stappen aan het werk. Deze stappen zijn bedacht om u als klant zo goed mogelijk te helpen en ervoor te zorgen dat u gaat stijgen in de ranking. Zoekmachine optimalisatie is namelijk een proces dat eigenlijk continu doorgaat. Bij een goede strategie is verslappen dan ook zeker niet mogelijk. Het is mooi om bovenaan in de zoekresultaten te komen, maar dan begint het pas! Een SEO specialist weet als geen ander hoe dit in elkaar steekt, benieuwd naar dit proces? Lees dan snel verder.

Het begin van zoekmachine optimalisatie

Waar vroeger SEO gedaan werd voor het algoritme van Google is dit tegenwoordig wel anders. Vandaag de dag is Google zoekmachine voornamelijk gericht op de gebruiker, daarom is het belangrijk om de gebruiker op de eerste plek te zetten bij zoekmachine optimalisatie. Om te weten hoe uw (potentiƫle) klant zich online gedraagt, is een doelgroepenonderzoek en een zoekwoordenonderzoek nodig. Hierdoor kan de website ook ingericht worden naar de bezoeker en zal er meer geconverteerd worden. Met de data die in dit onderzoek naar boven is gekomen, zal de SEO specialist gaan beginnen met het daadwerkelijk uitvoeren van de zoekmachine optimalisatie.

Uw website technisch klaar maken

Aangezien de gebruiker centraal staat bij het bepalen van de ranking, is een goede website ook van belang. Google geeft de voorkeur aan website met een duidelijke structuur en die ook een snelle laadtijd hebben. Dit zorgt ervoor dat Google de website goed kan crawlen. Daarnaast is dit gebruiksvriendelijk en zal de bezoeker meer tijd besteden op uw website. De tijd die de bezoeker op uw website spendeert is ook een factor die meespeelt bij het bepalen van de ranking in Google. Hier geldt, hoe langer een bezoeker op de website blijft, hoe meer waarde hier aan wordt gegeven.

Webteksten schrijven met focus op de bezoeker

Als de data is verzameld en de website er technisch klaar voor is, gaat de SEO specialist aan de slag met het schrijven van webteskten. Ook hier is het weer van groot belang dat de teksten voor de bezoeker wordt geschreven en niet alleen voor de zoekmachine. Door bijvoorbeeld te veel zoektermen in de tekst te verwerken, ziet Google dit als spam en dat heeft een negatief effect op de zoekmachine optimalisatie. Daarnaast zorgen teksten met relevante informatie veel sneller voor conversies en dat is toch wat u wilt als eigenaar?

Linkbuilding om de autoriteit te verhogen

Ook zal de SEO specialist gaan werken aan linkbuilding. Linkbuilding wilt zeggen dat andere websites links naar uw website plaatsen. Doordat er andere websites naar u toe linken, geeft dit Google een seintje dat uw website waardevolle content bevat. Dit zorgt weer voor een hogere ranking in Google. Echter is niet elke link naar uw website even waardevol. Google kijkt namelijk ook naar het soort website dat een link plaatst. Zo zal een link naar uw website een stuk waardevoller zijn, als die van een toonaangevende website binnen uw branche komt.